Friday, December 22, 2017

pindah lagi

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ 

Assalammualaikum semua.

What a bad news aku dapat!
Semua sebab kepentingan diri pihak atasan yang entah apa-apa. Ikutkan hati nak je report tapi ape je la kuasa aku kan. But, this is too much for me. korang just imagine kalau korang pindah ke sesuatu tempat just only for 2 months..? Apa ek motif dia? Itu pun plus minus la cuti and outstation aku, kira 1 bulan lebih je kot kat tempat baru! Allahu, mengucap panjang aku dapat panggilan phone daripada Hamba Allah tu. Ingatkan dah sedar diri, rupenye tak insaf lagi orang tua ni. Bila la lagi nak pencen..? sunggoh annoying beb! Aku tak kesah pun arahan nak letak aku kat mana-mana but this is too drastic ok! Memang pecah rekod la aku kat negeri Sarawak ni kene pindah lagi within 2 months. Macam vangang! Sikit takda masalah pindah mana-mana tapi pikirla jugak kebajikan staff. Aku tengok amalan orang jabatan ni tak pernah jaga kebajikan staff langsung! Patut la huru hara. Banyak menipu sana sini, dengan KJ yang kaki ************ erkk..

Sumpah aku moody gila lately. It creates awkward environment di office bila kau moody dan semua orang affected. Plus staff ofis tak ramai. Maka berkrik-krik la semua.

Tak tahu sampai bila aku dipergunakan macam ni. Unless aku dapat kerja baru or aku decide je nak resign jadi fulltime housewife. Ok wat? Sumpah aku tak leh nak accept weyhh!

Aku cuba redha sekarang ni. AKu cuba ok. Maybe ada hikmah. Maybe? Ermm. Aku doakan orang yang aniaya aku demi kepentingan diri dia ni akan dapat petunjuk dan sentiasa murah la rezeki dia. Takpa, doa baik-baik. Mudahan ko cepat insaf dari semua ni. Udah-udah la, umur dah lanjut pakcik.

Ok, berhuhu la kita sampai sini. Jom nangis sama-sama. :'( *sebak gila beb*

1 comment

January 10, 2018 at 2:08 PM

@Julia Tarmidi tq sis! happy new year! dah follow sis jugak. =) salam perkenalan dr sy tim yang hensem. Mueheheheh~

Post a Comment